2010. december 20., hétfő

LEGJOBB RENDEZŐ

FŐESÉLYESEK
  1. David Fincher - The Social Network (A közösségi háló)


    A kultrendező egyelőre legyőzhetetlennek tűnik. 

  2. Darren Aronofsky - Black Swan (Fekete hattyú)


    Ugyan az Akadémia több ízben kikosarazta már Aronofsky-t, idén úgy tűnik végre betör az Oscar-jelölt rendezők elit sorába. 

  3. Christopher Nolan - Inception (Eredet)


    Bármilyen meglepő, Nolan-t se jelölték még ebben a kategóriában soha, cserébe idén minden bizonnyal nem merik kihagyni és tekintve, hogy az ő filmje a legnézettebb a mezőnyben, még akár nyerhet is. 

  4. Tom Hooper - The King's Speech (A király beszéde)


    Annak ellenére, hogy filmjét tartják A közösségi háló legnagyobb konkurenciájának, nem vagyok teljes mértékben meggyőzve, hogy Hooper helye is olyan biztos a versenyben, különösen, hogy az utolsó pillanatban ugyan, de megérkezett a versenybe David O. Russell és a Coen testvérek is. 
MÉG VERSENYBEN
  1. David O. Russell - The Fighter
    Filmje jóval erősebb játékossá vált a díjszezonban, mint arra számítani lehetett, így rendkívül jó eséllyel indul olyan fontos kategóriákban, mint legjobb film, legjobb női mellékszereplő és legjobb férfi mellékszereplő...ezektől pedig már nincs messze a legjobb rendező kategória sem.
  2. Danny Boyle - 127 hours (127 óra)
    Személy szerint jobban tetszett ez a film mint az Oscar-díjas Gettómilliomos, ettől függetlenül idén könnyen megeshet, hogy kispadra küldi az Akadémia Boyle-t. Nagyon erős a mezőny és nem segít, hogy röpke két évvel ezelőtt halmozták el Oscar-okkal a rendező előző alkotását.
  3. Joel és Ethan Coen - True Grit (A félszemű)
    A Coen testvérek mindig esélyesek, az Akadémia imádja őket jelölni és díjazni egyaránt. Boyle-hoz hasonlóan azonban ők is nemrég nyertek (2007), ráadásul nem egy, nem kettő, de fejenként három Oscar-díjat, így idén lehet, hogy az a felháborító eset következhet be, hogy  a Coen testvérek fejenként CSAK két-két Oscar jelölést kapnak majd (legjobb film, legjobb adaptált forgatókönyv).
  4. Debra Granik - Winter's Bone
    A kritikusok imádták a filmet, ám rengeteg rendezőóriás van idén versenyben, akik közül nehéz lenne az ismeretlen rendezőnőnek bárkit is kilöknie.
  5. Peter Weir - The Way Back
    Peter Weir mindig esélyes, idén azonban a jelentéktelen forgalmazó még jelentéktelenebb Oscar-kampánya miatt az Akadémia valószínűleg minden kategóriában megfeledkezik majd a The Way Back című igaz történeten alapuló túlélő drámáról.
  6. Ben Affleck - The Town (Tolvajok városa)
    Két éve is az esélyesek között emlegették már, akkor azonban nem sikerült betörni a legjobb 5 közé. Idén jobbak az esélyei, filmje nagyobb hírverést kapott, számottevően erősebb bevételt hozott, így nézők és kritikusok egyaránt elismerték.
FUTOTTAK MÉG
  1. Mike Leigh - Another Year
    Úgy tűnik idén is kénytelen lesz beérni a forgatókönyv jelöléssel.
  2. Lisa Cholodenko - The Kids are all right
    Vígjátékok ritkán kapnak rendezői Oscar-jelölést, persze a korai bemutató se segít. Jó hír, hogy Leigh-hez hasonlóan Cholodenko-t így is minden bizonnyal elismeri majd az Akadémia...a forgatókönyvírók között. 
  3. John Cameron Mitchell - Rabbit Hole
    Egyértelműen Nicole Kidman a film legerősebb esélye egy Oscar-jelölésre, ettől függetlenül még érhet minket meglepetés a Rabbit Hole-lal kapcsolatban.
  4. Martin Scorsese - Shutter Island (Viharsziget)
    Hmm...a korai bemutató és a megoszlott kritikai visszhang súlyos probléma DE Scorsese-ből csak egy van és eddig minden alkalommal, amikor összeállt DiCaprio-val, bizony legjobb film-legjobb rendező jelölés lett a történet vége...
  5. Roman Polanski - The Ghost Writer (A szellemíró)
    Polanski okozott már komoly meglepetést Oscar-kontextusban, ám idén valószínűleg nem lesz alkalma ezt megismételni. A film anyagilag megbukott, a kritikusok ugyan szerették, de az Akadémia tagok valószínűleg nem csak a minőséggel fognak foglalkozni : Polanski zűrös magánélete komoly probléma. Oscar nem szereti a botrányt.
KIZÁRT (egyelőre)
  1. Lee Unkrich - Toy Story 3
    Kizárt. Annak ellenére kizárt, hogy az év legjobb kritikáit kapta a film, ám nagyon nagy pálfordulásra lenne szükség, hogy Unkrich BÁRKIT kilökjön az előtte felsorolt 15 rendezőből.
  2. Clint Eastwood - Hereafter (Azután)
    Az Akadémia szereti Eastwood-ot. Tény. Ám, ha szeretetük nem volt elég, hogy a tavalyi Invictus című életrajzi filmért elismerjék - ami remek kritikákat kapott és ugyan az USA-ban nem sikerült kasszát robbantania, nemzetközi viszonylatban javított - akkor kizárt, hogy a Hereafter - kritikai és anyagi bukta - bejöjjön a szavazóközönségnek.
  3. Oliver Stone - Tőzsdecápák II (Wall Street II)
    Nem vált be a film. Nem volt rossz, de azért egy Stone-Douglas párostól sokkal többet várt a szakma, így az Akadémia is.
  4. Sofia Coppola - Somewhere
    Juhj, nagyon nem tetszett a film. Stílusos semmiség. Biztos volt valami mögöttes tartalma, amihez én kevésnek bizonyultam, de egyszerűen nem tudom ép ésszel felfogni,  hogy miért kapta az Arany Oroszlánt. Ettől függetlenül a Coppola név még mindig jól cseng az Akadémia berkeiben.
  5. Tim Burton - Alice in Wonderland (Alice Csodaországban)
    A filmet még kínkeservesen ugyan, de akár be is juttathatja a stúdió a legjobb film kategóriába - legfőbb érvük az 1 milliárdos bevétel - de Burton bácsi idén - is - kimarad a szórásból.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése